např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Chia semínka a cukrovka

    Chia semena jsou malá tmavá, zdravá, s ořechovou příchutí. Jsou velmi bohatá na živiny, jako jsou zdravé tuky, vlákninu a antioxidanty. Jak vám mohou pomoci s cukrovkou? Přečtěte si náš článek.

     

    Chia semínka a cukrovkaFanoušci zdravé výživy mluví o chia semínkách už celá léta. Nyní některé studie ukazují přínos těchto semen v přípradě cukrovky. Možná by právě vám mohla chia semínka pomoci.

    Chia snižují LDL cholesterol v krvi

    Chia semena jsou plná proteinu - a takových rostlin moc není. Mají vysoký obsah vlákniny, jsou velmi bohatá na zdravé omega-3 (ve skutečnosti jich mají více, než losos), a jsou také ceněny pro vysoký obsah vápníku a antioxidantů. Jeden článek z blogu Harvardu upozorňuje na studii, kdy při použití chia semínek u zvířat vedlo ke snížení LDL (neboli "špatného" cholesterolu) a ke zvýšení HDL (tedy "dobrého" cholesterolu).

    Snižují hladinu triglyceridů v krvi

    Častá konzumace chia semínek, také snižuje hladinu triglyceridů (hladinu tuků) v krvi. Ve studii, které se účastnilo 20 lidí s diabetem, pomohla chia semínka účastnílům studie s kontrolou hladiny glukózy v krvi, se snížením krevního tlaku a se snížením C-reaktivního proteinu, což je jeden z hlavních viníků u rizika onemocnění srdce. Studie byla publikována v odborném časopise Diabetes Care.

    Chia jsou nadupaná vlákninou

    Omega-3 mastné kyseliny a antioxidanty v chia semínkách jsou velmi zdravé, ale obsah vlákniny může být větší přínos, co se týče vlivu na cukrovku. Chia semínka zpomalují přechod glukózy do krve. Perfektně vás zasytí a tím sníží vaši chuť k jídlu. 

    Kontrolují hladinu cukru v krvi

    Některé výzkumy ukazují, že chia semena mohou pomoci diabetikům kontrolovat hladinu cukru v krvi. Studie zveřejněná v roce 2007 v Diabetes Care zjistila, že chia mohou efektivně zlepšit kontrolu krevního cukru. Nicméně, výzkum stále probíhá.

    Pomáhají s udržením zdravé hmotnosti

    Chia semena mohou také pomoci při dosažení zdravé hmotnosti. Pokud máte cukrovku, je vaše hmotnost o to více důležitá. Chia semena jsou velmi bohatá na bílkoviny a vlákninu - tyto dvě živiny efektivně pomáhají dosažení pocitu sytosti, nedostanete tak do sebe žádné kalorie navíc. Budete mít méně hlad a to se na vaší hmotnosti projeví celmi pozitivně. Studie z roku 2014 zjistila, že chia napomáhají hubnutí a snížení obvodu pasu.

    Sečteno a podtrženo

    Chia semínka jsou obecně zdravá pro každého, včetně lidí s diabetem. Zatímco studie, která zkoumá účinky chia na kontrolu hladiny cukru v krvi stále pokračují, proteiny, vláknina, pro srdce zdravé tuky, antioxidanty - všechny tyto látky nalezené v chia semínkách jsou prospěšné pro lidi s cukrovkou.

     

    Koupit chia semínka