např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Chia semínka a zdraví - detoxikují i dobijí energii

    Chia semínka jsou schopné absorbovat více než devítinásobek svého objemu ve vodě (vytvoří gel), který způsobuje pomalý přestup sacharidů do těla. Více o chia semínkách se dočtete v tomto článku.

     

    chia semínka a zdravíChia semínka (Salvia hispanica) byla tajnou "super potravinou" už v dobách starodávných civilizací (Aztéků, Mayů) a byly i vysoce ceněné. Pěstování Chia semen je poměrně náročné a vyžaduje konkrétní nadmořskou výšku, neobsahuje syntetické pesticidy, herbicidy a jiné "Idy". Je zajímavé, že Chia byla znovu objevena až po 500 letech. Semínka jsou bohatá na vlákninu, omega 3 a 6 mastné kyseliny, vápník, vitaminy skupiny B a antioxidanty. Pomohou vám doplnit energii a zvýšit koncentraci, jsou vhodnou podporou při detoxikaci organismu a na zahnání hladu při hubnutí. Jsou v podstatě ideální potravinou pro každého, samozřejmě jako doplněk stravování. Jsou snadno použitelné a jsou výbornou čerstvou surovinou pro různé mixované nápoje nebo pečená jídla, které mohou být připravovány na stovky způsobů.

    TOP 10 výhod Chia semínek pro zdraví

    1. Zpomalují vliv cukrů na trávicí systém
    2. Stálá energie během celého dne
    3. Vysoce účinný antioxidant
    4. Vysoký obsah vitamínů skupiny B
    5. Vysoký obsah vápníku
    6. Vysoký obsah omega 3 a 6 mastných kyselin
    7. Velký podíl vlákniny
    8. Podpora detoxikace organismu
    9. Hubnutí bez pocitu hladu
    10. Jsou 100% bezlepkové - neobsahují lepek (gluten)

    1. Zpomalují vliv cukrů na trávicí systém

    Chia zpomalují vliv cukrů na trávicí systém, pokud se konzumují současně s cukry. Semínka jsou schopné absorbovat více než devítinásobek svého objemu ve vodě (vytvoří gel), který způsobuje pomalý přestup sacharidů do těla. Sacharidy se pomaleji mění na glukózu (monosacharid = jednoduchý cukr), kterou využíváme jako zdroj energie. Chia gel vytváří fyzickou bariéru mezi sacharidy a trávicími enzymy, které je rozkládají, což zpomaluje přeměnu sacharidů na jednoduché cukry. Což znamená, že energie z potravy se uvolňuje postupně a vede k lepšímu využití energie. To je jednoznačně velkým přínosem i pro diabetiky. Snížení vzestupů a poklesů hladiny cukru, umožňuje delší zásobování těla energií. Takto si tělo udržuje pocit plnosti po dlouhou dobu. Chia semínka můžeme označit jako našeho "manažera cukru".

    2. Stálá energie během celého dne

    Chia semínka zpomalují vliv cukrů na trávicí systém, pokud se konzumují současně s cukry. Což znamená, že energie z potravy se uvolňuje postupně a vede k lepšímu využití energie.

    3. Chia jako antioxidanty

    Další vlastností semínek je jejich vysoká antioxidační aktivita. Nejdůležitějšími antioxidanty, které poskytuje jsou kyselina chlorogenová, kyselina kávová a flavany glycosidy.

    4. Chia jako zdroj vitamínů B

    Chia semínka jsou výborným zdrojem vitamínů B, mezi nimi i vitamínu B-17 - amygdalin, který má proti rakovinné vlastnosti.

    5. Obsah vápníku

    Chia semínka obsahují 5 násobek více vápníku ve srovnání s mlékem (600mg ve 100g Chia & 120mg ve 100g mléka). Vápník z Chia je snadněji stravitelný v těle jako vápník z mléka. Je to kvůli tomu, že Chia obsahuje minerál s názvem bór, který se chová jako katalyzátor při trávení vápníku v tele.

    6. Omega 3 a 6 mastné kyseliny

    CHia semena jsou přírodním zdrojem omega 3 mastných kyselin. Je nejbohatším rostlinným zdrojem omega-3 mastných kyselin. Je výborným produktem použitelným v dalších jídlech, medikamentech nebo doplňcích výživy. Stabilita omega-3 mastných kyselin obsažených v Chia semínkách roste díky přírodnímu obsahu antioxidantů, které mají tato semínka.

    7. Velký podíl vlákniny

    Rozpustná vláknina v Chia (hydrophilic Colloids) masivně nasává vodu, čímž udržuje elektrolytickou rovnováhu a hydrataci vašeho těla v normálu. Chia semínka nasáknou 12 (a více!) krát více vody než váží.

    8. Podpora detoxikace organismu

    Absorbují několika násobně více vody, než váží a zkracují transportní čas odpadu, který se sbírá v tlustém střevě, nebo jinak řečeno zlepšují peristaltiku střeva.

    Na co je třeba si dávat pozor

    Chia semínka snižují krevní tlak. Pozor si musí dávat lidé s nízkým krevním tlakem, například lidé ve starší věkové skupině. Lidé, kteří mají srdeční problémy, nebo užívají léky na ředění krve (napr. warfarin, Anopyrin) by neměli konzumovat tato semínka. Je prokázáno, že konzumací Chia semínek si můžeme zlepšit celkové zdraví, ale stejně jako u jiných věcech platí "všeho s mírou". Doporučená maximální denní dávka je 25 gramů = 2 čajové lžičky.

    Zdroj obrázku: Freeimages.com / nathalyru