např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Chia semínka pro děti a miminka - je dobré jim je dávat?

    Jsou chia semínka také něco, co je také dobré pro vaše dítě? Je nutné nebo dobré jim tyto semínka dávat do stravy? Nad tím jsme se i my trošku zamysleli.

     

    Chia semena jsou všude propírána jako velmi zdravý doplněk, který byste měli zařadit do svého jídelníčku. Ale jsou chia semínka také něco, co je také dobré pro vaše dítě? Je nutné nebo dobré jim tyto semínka dávat do stravy? Nad tím jsme se i my trošku zamysleli... Určitě to znáte taky. Vejdete do zdravé výživy a paní za kasou vám hned ukazuje, že je tady další nová věc, kterou byste měli jíst, kterou není radno opomíjet. Jako třeba lněná semínka, tablety s Omega 3 nebo žraločí chrupavka. Zdá se, že bude vždy existovat něco, co se objeví jako pro nás dobré a potřebné. A samozřejmě přemýšlíme co dát dětem a co ne.

    Chia semena pro miminka a batolata

    Ve většině případů nemusíte dát svému malinkému dítěti nějaké doplňky, jako třeba chia semena. Miminka a batolata ani nezpracují semena jako dospělý člověk. Proto není potřeba jim je dávat. Nejlepší způsob, jak dát svému dítěti benefity Chia semen je jíst je a pak dítě kojit. Budete moct strávit všechny živiny poctivě a správně, a hned tyto látky budete moci dát do mateřského mléka. Batolata a miminka mohou mít problémy s trávením semen a také s alergiemi na nějakou ze složek.

    Chia semena pro větší děti

    Mezi zdravotní výhody chia semen pro větší děti patří přísun kvalitních bílkovin, dodání energie, jsou dobrým zdrojem nenasycených omega-3 mastných kyselin, jsou také dobrým zdrojem antioxidantů a mají také dost vlákniny. Pro větší děti se chia semena doporučují, můžete je dát například do smoothies nebo použít při pečení. Zde je soupis několika zdravotních výhod Chia semen pro vaše děti:

    Jsou dobrým zdrojem bílkovin

    Chia semena jsou dobrým zdrojem bílkovin. Obsahují asi 16 g bílkovin na 100 g Chia semen. Protein je bezpochyby dobrý pro vaše dítě. Protein pomáhá při budování a udržování nejen svalů, ale i vnitřních orgánů.

    Dodají dětem energie

    To je možná nejlepší vlastnost Chia semen - zajistí přísun energii po delší dobu. Sacharidy z nich nejsou absorbovány rychle a jsou pomalu uvolňovány do krevního oběhu. Děti tako budou mít přísun zdravé energie.

    Zdroj vlákniny

    Další důvod, proč dát chia svým dětem je ten, že obsahuje velmi vysoké množství vlákniny. 100 g Chia semen obsahuje asi 34 g vlákniny. Jsou super pro čištění trávícího traktu.

    Jsou dobrým zdrojem antioxidantů

    Chia semena jsou také dobrým zdrojem antioxidantů.