např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Chia semínka - pro koho mohou být určena?

    V několika předchozích článcích jsme vám představili semínka Chia. Nyní se podíváme na to, pro koho jspu Chia vhodná a proč.

     

    Chia semínka pro děti

    Množstvím vhodně koncentrovaných živin je chia pro děti přímo ideální. Vysoký obsah proteinů, ideální podíl tuků (Omega-3 mastné kyseliny, které jsou skvělou prevencí kardiovaskulárních onemocnění), bílkovin a sacharidů, pětkrát více vápníku než mléko chiu pro děti přímo předurčují. Jelikož chia semínka nemění chuť jídel, můžete je dětem servírovat prakticky do čehokoliv. Jsou třeba perfektní do smoothie nebo do kaše.

    Chia a lepek

    Chia semínka neobsahují lepek a proto je vhodnou ingrediencí pro všechny bezlepkové jídelníčky.

    Diabetici a chia

    Jelikož chia gel podporuje postupné uvolňování energie přijaté stravou do krve, je chia ideální pro diabetiky, protože takto zabraňuje rychlému trávení cukrů na glukózu a výkyvům hladiny cukru v krvi.

    Chia pro ženy, při kojení i v těhotenství

    Opakovali bychom se, kdybychom opět zmiňovali složení chia semínek. Výrazně vyšším množstvím vápníku je chia vhodná právě pro ženy, pro který je po 30-té roce života charakteristický výrazný úbytek vápníku. Chia semena jsou vhodná i v těhotenství a při kojení. Náš tip: Zkuste i chia olej.

    Chia pro ty, co hubnou

    Gelové obaly semínek zpomalují nástup pocitu prázdnosti žaludku a hladu, proto jsou chia vhodná i jako pomoci při hubnutí. S Chia semeny tedy víte hubnout i bez pocitu hladu.

    Chia pro sportovce

    Vzhledem ke svému složení je chia ideální pro sportovce, kteří potřebují vyváženou, nutričně hodnotnou stravu, dlouhý zdroj energie a množství živin, zvláště při dlouhodobé zátěži. Vhodné jsou před i během fyzické námahy. Kromě proteinové hodnoty a vyváženosti tuků, bílkovin a sacharidů mají chia schopnost absorbovat devítinásobek své hmotnosti, což z ní dělá výborný prostředek na hydrataci organismu. Gel postupně uvolňuje tekutinu do organismu. Takové tekutině se říká endogenní voda, která je šetrnější než voda exogenní. Sportovec takto potřebuje při stejné námaze menší množství tekutin. Při zvýšené zátěži je vhodné ke chii doplnit sacharidy buď formou gelu nebo přírodně medem, rozinkami, banánem nebo hořkou čokoládou. Chia zpomalují metabolismus složitých cukrů, má 30-35% tuků, z toho nejvíce omega-3 mastných kyselin a je bohatý na minerály.

    Chia jsou rovněž velmi vhodné pro vegetariány a vegany

    Kromě již zmíněných účinků, chia semínka regulují cukr v těle, jsou nejbohatším rostlinným zdrojem omega-3 mastných kyselin, důležitých pro mozek, snižují tlak, ředí krev, díky vysokému obsahu esenciálních mastných kyselin podporují koncentraci. Chia semínka jsou výborným zdrojem vitamínů B, mezi nimi i vitamínu B-17, tzv. amygdalin, který má protirakovinné vlastnosti. Lidé s rakovinovým onemocněním je mohou užívat jako doplněk.