např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Co chia semínka obsahují z nutričního hlediska?

    Podívejte se na stručný, ale vyčerpávající přehled o tom, co všechno za prospěšné látky v sobě ukrývají chia semínka.

     

    Chia semena se stala ve velice krátké době jednou z nejoblíbenějších superpotravin. A to zejména díky svým benefitům pro naše zdraví. Jsou lehce stravitelné, jsou velmi univerzální složkou, která lehce přidává takřka do všech receptur.

    Originální chia se pěstují v Mexiku. Tato semena byla a jsou vysoce ceněna pro své léčivé vlastnosti a výživnou hodnotu. V minulosti byla chia semínka dokonce používána jako měna!

    Chia semena dávala energii válečníkům - a to už něco znamená

    Aztečtí válečníci jedli chia semena, jelikož jim dávala hodně energie a vytrvalosti. Říkali, že jen 1 lžíce chia semen je mohla udržet na nohou po dobu 24 hodin. Chia znamená "síla" v mayském jazyce, jsou známé také jako "jídlo běžců", protože běžci a válečníci je používali jako palivo při běhu na dlouhé vzdálenosti nebo v průběhu boje.

    Chia semena a jejich nutriční profil

    Důvodem, proč jsou chia semínka takovým přínosem je ten, že jsou extrémně bohaté na vlákninu, omega-3 tuky, bílkoviny, vitamíny a minerály, jako:

    • Vláknina (11 g - 42% doporučené denní dávky, dále jen DDD)
    • Protein (4,4 g - 9% DDD)
    • Omega-3 mastné kyseliny (4915 mg)
    • Omega-6 mastné kyseliny (1620 mg)
    • Vápník (77 mg - 18% DDD)
    • Měď (0,1 mg - 3% DDD)
    • Fosfor (265 mg - 27% DDD)
    • Draslík (44,8 mg - 1% DDD)
    • Zinek (1,0 mg - 7% DDD)

    Chia také obsahují esenciální mastné kyseliny alfa-linolenovou a kyseliny linolovou, mucin, stroncium, vitamíny A, B, E a D, a minerální látky včetně síry, železa, jódu, hořčíku, manganu, niacinu, thiaminu, a jsou bohatým zdrojem antioxidantů.

     

    Koupit chia semínka