např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Granátové jablko jako superpotravina

    Granátová jablka se osvědčily jako prevence proti vysoké hladině cholesterolu v krvi a vysokému krevnímu tlaku, který způsobuje infarkt, aterosklerózu. 100 gramů granátových jablek pokryje skoro 20-procentní potřebu vitamínu C.

     

    Přestože jsou granátová jablka součástí mnoha kultur staletí, těžko bychom hledali ovoce, které bylo v poslední době podrobeno tolika vědeckým výzkumům. Výsledky potvrdily to, co lidoví léčitelé v zemích, odkud granátová jablka pocházejí, věděli už dávno. O tom, že granátová jablka (Punica granatum) jsou pokladem pro zdraví, věřili už Peršané. Váže se k nim množství legend. Podle jedné z nich v rajské zahradě ochutnala Eva právě granátové jablko. Pro Egypťany byly symbolem nesmrtelnosti, proto mrtvé pohřbívali s těmito ovocnými plody.

    Zázračné antioxidanty a granátové jablko

    Antioxidanty jsou látky, které chrání lidské buňky před škodlivým vlivem volných radikálů. Volné radikály číhají v okolním prostředí nebo jsou produktem činností probíhajících v lidském těle. Výskytu nepřátel pevného zdraví je nemožné zabránit, ale existuje šance neutralizovat jejich vliv.

    Kalorie, vitamíny, minerály a další živiny ... které jsou to?

    Granátová jablka jsou plné výživných látek. Ideální čas na jejich konzumaci, podobně jako u ostatních druhů ovoce, je kvůli obsahu sacharidů dopoledne. V průměru obsahují 83 kalorií na 100 gramů. Jsou bohaté na rozpustnou i nerozpustnou vlákninu, která v našem jídelníčku stále chybí. I proto se pravidelná konzumace granátových jablíček doporučuje při problémech s trávením a střevy.

    Vitamíny a minerály v granátovém jablku

    100 gramů granátových jablek pokryje skoro 20-procentní potřebu vitamínu C. V hojné míře jsou zastoupeny i vitaminy skupiny B, vitamin A, E, K, draslík, železo, magnézium, mangan, fosfor, selen a zinek. Zajímavostí je obsah látky s názvem punicalagin, který se hojně vyskytuje zejména v šťávě z granátového jablka. Podle vědeckých výzkumů je tato látka spolu s taniny bojovníkem proti srdečním chorobám a škodlivým volným radikálům, které způsobují rakovinu prsu, prostaty a tlustého střeva.

    Jaké jsou hlavní zdravotní výhody těchto exotických plodů?

    Zdravotní benefity vycházejí zejména z antioxidačních vlastností granátového jablka. Mezi nejznámější patří:

    • Granátová jablka se osvědčily jako prevence proti vysoké hladině cholesterolu v krvi a vysokému krevnímu tlaku, který způsobuje infarkt, aterosklerózu a kornatění tepen.
    • Semínka a šťáva z granátového jablka zlepšuje zásobování cév kyslíkem, což je prospěšné pro pacienty s ischemickou chorobou srdeční.
    • Vysoké dávky vitaminu C, E, draslíku a dalších antioxidačních látek chrání buňky, jsou prevencí proti rakovině prostaty a prsu.
    • Jsou nápomocné při průjmových onemocněních a žaludečních potížích.
    • Antioxidanty v granátovém jablku zabraňují vzniku oxidačního stresu, který vyúsťuje do chronických zánětů, cukrovky, revma, Alzheimerovy choroby, šedého zákalu atd. atd.
    • Pomáhají při řešení problémů s obezitou, nadváhou i cukrovkou, protože ovlivňují metabolismus lipidů a glukózy.
    • Zlepšuje potenci u mužů i žen, kde ovlivňuje produkci hormonů.

    Jak chutnají granátová jablka nejlépe?

    Pokud upřednostňujete před konzumací samotných plodů čerstvé šťávy, čistý džus může být nahořklý. Jeho chuť zlepšíte, pokud přidáte několik kapek citronu a zázvoru. Tato vitamínová bomba se hodí i jako prevence v chřipkovém období. Semínka nepatří, rozhodne, do odpadkového koše. Jsou plné živin a svou jedinečnou chutí ozvláštní saláty.

    Nemáte k dispozici denně čerstvá granátová jablka?

    Přestože neexistuje 100-procentní náhrada čerstvého ovoce, dávky důležitých látek lze doplnit i formou výživových doplňků. Extrakty z granátového jablka se doporučují pro lidi se srdečními chorobami, vysokým tlakem a cholesterolem i jako účinná prevence proti civilizačním onemocněním.

    Co více si o tomto superovoci přečíst?