např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Jak jíst a připravovat chia semínka?

    Je mnoho různých důvodů, proč chia semínka jíst. Tato malá semena jsou bohatá na bílkoviny, vlákninu, vápník, antioxidanty a omega-3, ale o tom článek nebude. V tomto článku si řekneme něco o tom, jakým způsobem můžete chia semínka konzumovat.

     

    Jak jíst chia semínka?Každý, kdo přemýšlí nad tím, že by rád konzumoval chia semínka si přirozeně musí položit základní otázku. Jak konzumovat chia semínka? Zkusili jsme si udělat takový test s touto otázkou a dostali jsme opravdu mnoho zajímavých odpovědí od fanoušků chia semen. Dají se jíst opravdu mnoha způsoby, my jsme si pro vás připravili ty nejzajímavější způsoby, jak chia semínka jíst.

    1. Přidání chia do vody, mléka, džusu

    Chia můžete přidat jen tak do vody, džusu nebo i mléka. Je to jakýsi "základní" způsob konzumace chia semínek. Semínka umí nasáknout mnoho vody, proto se ze směsi vody a chia semínek může vytvořit jakýsi gel. Samozřejmě, záleží, kolik vody přidáte. Ale tento způsob je jeden z nejoblíbenější pro konzumaci chia semen.

    2. Chia pudink

    Jak již bylo řečeno výše, chia semena mohou absorbovat několikanásobek tekutin jejich vlastní hmotnosti, takže když je namočíte do vody nebo mléka, tak přes noc dostanete jídlo, které je hodně podobné pudinku. Přidat nějaké koření a trochu sladidla (jako třeba med nebo čistý javorový sirup) a dostanete zdravou snídani nebo svačinu, která chutná bezvadně. Zkuste třeba tento recept na chia pudink. A co takhle čokoládový pudink s chia semínky?

    3. Do jogurtu nebo na ovesné vločky

    Přidejte trochu chia do ranního jogurtu nebo do misky ovesných vloček. Zlepšíte tím nutriční vlastnosti snídaně. I v jogurtu, poté co dáte semínka do jogurtu, za chvíli se vytvoří ze semínek malé želatinové kuličky. Pokud se vám to nelíbí a nechutná vám tato podoba chia, posypte jimy jídlo až těsně před jeho konzumací. Jen 1 lžíce chia semen poskytuje 5 gramů vlákniny a 3 g bílkovin, stejně jako hořčík, železo, vápník, draslík a omega-3 mastné kyseliny, a má jen 60 kalorií.

    4. Dejte je do palačinek, muffinů a pečiva obecně

    Pokud se chystáte dělat palačinky, vafle, vdolky, nebo domácí muffiny, přidejte do těsta lžičku výživných chia semen. Mají neutrální chuť, takže se hodí téměř do jakéhokoliv pečiva. Přidejte je do lívanců místo máku, taky super. Prostě pokud něco pečete, neuděláte chybu, pokud přidáte chia.

    Dejte tato semínka klidně i do chleba. Zvýšíte tak jeho nutriční hodnotu.

    Zajímavost: Chia semena mohou být použita jako rychlá a snadná náhrada vajec. To je skvělá informace pro vegany a ty, kdo jsou alergičtí na slepičí vejce.

    5. Přidejte je do přesnidávky

    Pokud máte děti, můžete si od nich vzít jednu přesnidávku a přidat do ní chia semínka. Vznikne takový ovocný pudink, který chutná bezvadně a jedná se o super svačinku. Nebo se také prodávají různé ovocné kapsičky, což je vlastně drcené ovoce. Do tohoto přidejte lžičku chia a využívejte naplno benefity těchto semen.

    6. Chia jako zahušťovadlo do polévky

    Pokud se chcete vyhnout zahušťování polévek, omáček či guláše pomocí mouky, můžete použít přes noc namočená chia semena. Je te také skvělý tip pro ty z vás, kteří nemohou lepek.

    7. Na želatinu i džem

    Zbyly vám nějaké borůvky, maliny nebo jahody? Udělejte si z nich pyré a přidejte chia semínka. Nebo si udělejte super domácí džem s chia. Zkuste tento recept na malinový džem s chia. Prostě pecka.

    8. Do grilovací omáčky

    Až budete příště grilovat, zkuste přidat do grilovací omáčky trochu chia semen. Dostanete lepší konzistenci omáčky, omáčka bude ve finále zdravější a to ani nemluvíme o tom, že bude vypadat více labužnicky.

    9. Chia do zmrzliny

    Ano, chia semínka jsou perfektní i do zmrzliny. Prostě si udělejte domácí zmrzku s chia. Prostě do mixéru dejte oblíbené ovoce, trochu chia, med, kokosovou vodu a led a rozmixujte, zamrazte. A nejlepší zmrzlina na světě je hotová.

    10. Chia do smoothie nápojů

    Jasně, chia obohatí jakýkoliv smoothie nápoj. Přidejte si oblíbené ovoce do mixéru. Tak třeba banán na kousky. Přidejte trochu vloček, chia semínka, mléko a ranní zdravé smoothie je na světě.

     

    Koupit chia semínka