např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Kustovnice čínská (Goji) a těhotenství

    Jako první je potřeba říct, že nebyly provedeny žádné výzkumy, zda goji bobule jsou bezpečné či nebezpečné pro těhotné ženy. Někteří odborníci doporučují, že těhotné ženy mohou konzumovat 10g kustovnice bobule denně.

     

    Goji bobule mají botanický název Lycium barbarum. Těmto bobulím se u nás říká kustovnice čínská. Tyto plody jsou u nás k dostání jako sušené bobule a mají příjemnou sladkokyselou chuť. Jsou červeno-oranžové barvy, podobají se rozinkám. Plody Goji (ovoce, kůra i listí) jsou používány v tradiční čínské medicíně již po staletí. Máte tyto plody v oblibě a nevíte, jak se k nim chovat v těhotenství? Rádi vám vše vysvětlíme v tomto článku. Goji se pěstuje hojně podél břehů Žluté řeky v Číně a chráněných himálajských údolních oblastech Nepálu, Tibetu a Mongolsku. Zralé bobule Goji jsou pečlivě sbírány a přepravovány v koších. Ty jsou pak pečlivě suší před zabalením pro export. To zachovává živiny a trvanlivost goji bobulí. Goji bobule jsou velmi bohaté na živiny, obsahují 18 aminokyselin, vysokou hladinu antioxidantů, jako jsou beta-karoteny a zeaxanthin - oba karotenoidy, vitamíny E, C, A, B1, B2, B6, omega-6 a omega-3, proteiny, 21 stopových prvků, včetně železa, zinku, mědi, selenu, vápníku, germania, hořčíku, fosforu, manganu atd. Plody Goji mají antibakteriální, protizánětlivé, antioxidační a protiplísňové účinky. Posilují imunitní systém a dodávají pocit zdraví a pohody. Jsou poměrně vysoko ve stupnici ORAC (Oxygen Rating Absorbance Capacity), což znamená, že plody kustovnice mají poměrně vysoké antioxidační vlastnosti. Goji bobule prý také mohou chránit naše DNA před poškozením volnými radikály.

    Goji bobule a těhotenství

    Těhotné ženy potřebují jíst za dva. Jasně, není to pravda, jak je všeobecně známo. Každopádně těhotenství není ten správný čas na dietu, ale žena musí jíst vyváženou stravu a mít také dostatek pohybu. Těhotným ženám se obvykle doporučuje, aby si vybíraly zejména zdravé potraviny a aby se snažily vyhnout vysoce kalorické, škrobovité stravě a sladkým potravinám. Těhotné ženy by se měly vyhýbat syrovým vejcím a nevařenému masu, protože tam je nebezpečí nákazy salmonelózou. Ano, můžete si vychutnat v těhotenství šťavnaté bobule goji. Nicméně, je třeba si dávat pozor na to, kolik kustovnice jíte. Příliš mnoho kustovnice není dobré v těhotenství konzumovat. Ve skutečnosti, kustovnice je populární superpotravinou v průběhu těhotenství. Toto výživné ovoce vás může zbavit suchého kašle, závratí a podobných problémů. Goji bobule také podporují dobrý růst a vývoj vašeho plodu. Nicméně, pokud trpíte vysokým krevním tlakem, cukrovkou, nebo jinými problémy, poraďte se se svým lékařem předtím, než budete kustovnici konzumovat.

    Nebyly provedeny žádné výzkumy v tomto směru

    Jako první je potřeba říct, že nebyly provedeny žádné výzkumy, zda goji bobule jsou bezpečné či nebezpečné pro těhotné ženy. Někteří odborníci doporučují, že těhotné ženy mohou konzumovat 10g kustovnice bobule denně. Někteří lidé tvrdí, že goji bobule jsou superovoce a mohou mít prospěch těhotné ženy a je možné jíst Goji bobule, jiní jsou zdrženlivější. Kustovnice čínská je dobře známá pro vysoký obsah potřebných látek. Krom toho obsahuje taky perfektní antioxidant betain, který redukuje hladinu homocysteinu. Homocystein je jinak toxická aminokyselina, vzniká jako vedlejší produkt metabolické přeměny a zvyšuje náchylnost k srdečním zástavám a asteroskleróze. A je to právě betain, který je podle mnoha odborníků během těhotenství nevhodný až škodlivý. Podle určitých zdrojů může totiž v době těhotenství vyvolat kontrakce dělohy a tedy i potrat. Látky obsažené v Goji Berry mohou také zvýšit krvácivost žen, které jinak užívají léky proti srážení krve. Neexistuje však žádný konkrétní důkaz na ani podporu jednoho z názorů. Je to asi jako s bylinkami, některé jsou doporučené, jiné ne, ale jde vždy o jejich množství. Pár kousků kustovnice vám jistě neublíží. Co je ale velmi důležité: poraďte se se svým lékařem.