např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Lněná semínka dokážou snížit hladinu cholesterolu až o 50 procent

    To, že jsou lněná semínka velmi zdravá, to asi víte. Ale to, že jsou super proti cholesterolu, proti osteoporóze a zlepšují stav pacientů s cukrovkou, to je pro vás možná novinka.

    Lněná semínka u nás stále patří k novému trendu ve stravování. Přitom jejich pozitivní přínos pro zdraví znají v asijských zemích již stovky let. Na jídelníček bychom je měli zařadit zejména pro vysoký obsah nutričních látek a vlákniny.

    Ve lněných semínkách se nachází velké množství omega-3 mastných kyselin. Naše tělo je potřebuje například pro boj s depresí. Kromě toho udržují mozek v dobré kondici, zlepšují paměť a zrychlují myšlení. Obsaženy jsou v nich i omega-6 a omega-9 mastné kyseliny. Tři lžíce semínek jejich dodají organismu tolik jako půl kilogramu ryby.

    Máte vysoký cholesterol? Vsaďte na lněná semínka!

    Po lněných semínkách by měli sáhnout zejména ti, které trápí vysoký cholesterol v krvi. Dokáží ho totiž snížit až o 50 procent. Výrazně snižují i ​​hladinu triglyceridů, a to o 25 až 60 procent. Dodávají tělu množství kvalitních bílkovin, což ocení zejména vegani.

    Lněná semínka a cukrovka

    Zlepšují stav pacientů s cukrovkou, zejména typu 2. Vysoký obsah vlákniny přispívá k lepší funkci trávicího traktu. Po konzumaci začnou semínka nasávat vodu, čímž se zvětší jejich objem a rychle vyvolají pocit plnosti. Snižují chuť k jídlu, a tím pomáhají v hubnutí. Lignany brání rozvoji více druhů onkologických onemocnění a osteoporózy. Snižují záněty v těle a pozitivně působí při artritidě.

    Jak lněná semínka jíst?

    Lněná semínka skvěle chutnají v ovesné kaši, jogurtu, bramborách či rýži. Optimální denní množství představují 2 až 4 polévkové lžíce. Měly by však být pomleté, jinak by prošly trávicím traktem neporušené a tělo by z nich nic nezískalo. Je třeba dbát i na to, aby byly uzavřeny ve vzduchotěsném obalu. Otevřené by měly být v lednici, aby tato semínka nezoxidovala.