např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Mýty u superpotravinách - nevěřte jednoduše všemu

    Superpotraviny jsou opravdu super, to není mýtus. Ale není pravda vše, co se říká, nebo co se píše. Co je mýtus a co je fakt pravda? Koukněte na náš článek.

     

    Mýty o superpotravináchSuperpotraviny jsou opravdu super, to není mýtus. Ale není pravda vše, co se říká, nebo co se píše. O těchto skvělých potravinách jste již určitě slyšeli nebo četli. Víte však, co jsou mýty a co je pravda?

    Mýty o superpotravinách

    Mýtus 1 - kapusta je nejvýživnější

    Mýtus: Kapustové listy jsou nejvýživnější ze vší zelené listové zeleniny. Pravda: Ve skutečnosti jsou špenát, římský salát, petrželová nať a mangold mnohem zdravější, výživnější. Netvrdíme však, že kapusta je špatná, vždy obsahuje poměrně vysoké procento vitamínů A, C, E, K a vlákniny.

    Mýtus 2 - mražené borůvky jsou horší

    Mýtus: Mražené borůvky mají méně živin než čerstvé. Pravda: Co se týče výživové hodnoty, jsou na tom úplně stejně - mají nejvyšší podíl antioxidantů z veškerého ovoce. Jeden hrnek borůvek odpovídá čtvrtině doporučené denní dávky vitamínu C, který pomáhá při prevenci i léčbě kardiovaskulárních onemocnění. A to ať už jsou borůvky mražené nebo čerstvé.

    Mýtus 3 - význam názvu Chia

    Mýtus: "Chia" znamená v mayštine "síla". Pravda: Tento překlad je opravdu přesný. Semínka chia jsou k prasknutí plné hořčíku, manganu a fosforu, které jsou skvělé pro silné kosti.

    Mýtus 4 - kde jsou sbírány mořské řasy

    Mýtus: Sušené mořské řasy jsou sbírány na pobřeží. Pravda: V kuchyni nejčastěji využívaný druh wakame se pěstuje na speciálních farmách a nesbírá se v moři, kde by se mohl kontaminovat. Tato řasa obsahuje stejné omega-3 mastné kyseliny, jaké najdeme i v rybím oleji. Obsahuje i jód, potřebný na správnou funkci štítné žlázy.

    Mýtus 5 - avokádo je nezdravé, je totiž velmi tučné a plné tuku

    Mýtus: Avokádo je nezdravé, protože obsahuje příliš mnoho tuku. Pravda: Ano, obsahuje hodně tuku, ale tuku, který je zdraví prospěšný. Oleje v avokádu podporují HDL, tedy lidově řečeno dobrý cholesterol v krvi. Ten napomáhá například při hubnutí. Dalším zajímavým faktem je, že avokádo obsahuje více draslíku než banán.

    Mýtus 6 - spirulina je toxická řasa

    Mýtus: Je to toxická řasa rostoucí v bažinách. Pravda: Ano, spirulina je druh řasy, ale je pouze vzdáleně příbuzná své toxické sestřenici. Užívá se ve formě tablet nebo prášku v množství 5 g na den. Pomáhat by měla při hubnutí a v boji s vysokým cholesterolem a cukrovkou.

    Mýtus 7 - lněná semínka jsou nejlepší zdroj mastných kyselin

    Mýtus: Lněné semena jsou nejlepším způsobem, jak vegetariáni mohou doplnit denní dávku mastných kyselin. Pravda: Stejně vhodnými "doplňovači" mastných kyselin jsou i vlašské ořechy, olivový olej a semínka chia. Dvě 2 PL lněných semen doplní doporučenou denní dávku omega-3 mastných kyselin na celých 100%.