např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Nejlepší a nejsilnější kombinace superpotravin

    Díky pestré a vyvážené stravě budete zdraví, ale některé potraviny spolu fungují výjimečně dobře. Zkuste superpotraviny zkombinovat a využijte jejich sílu dvojnásobně.

     

    Treska v majonéze s bílým rohlíkem. Škubánky s mákem. Jsou kombinace, které jsou věčné a nepřekonatelné. Jsou však i takové, které kromě vašich chuťových pohárků potěší i vaše zdraví. Pojďme se na ně spolu podívat. Díky pestré a vyvážené stravě budete zdraví, ale některé potraviny spolu fungují výjimečně dobře. Jak superzdravě kombinovat superpotraviny?

    Fazole + červená paprika

    Fazole je výborným zdrojem železa. Železo z rostlinných zdrojů se však nevstřebává tak jednoduše jako ze živočišných. Jen 2 až 20 procent železa z rostlinné potravy si najde cestu z vašeho trávicího traktu do krve (ve srovnání s 15 až 35 procenty v případě živočišné stravy). Na pomoc přicházejí potraviny bohaté na vitamin C, například taková paprika. Dokáží zlepšit vstřebávání železa až šestinásobně. Proto je tato kombinace parádní.

    Celozrnné potraviny + cibule + česnek

    Železo a zinek, které najdete v celozrnných potravinách, tráví vaše tělo rychleji, než je stihne vstřebat. Netřeba však zoufat. Potraviny bohaté na síru, jako česnek či cibule, dokáží s tímto problémem pomoci tím, že zvyšují dostupnost železa i zinku.

    Rajčata + olivový olej

    Všichni dobře víme, že olivový olej je dobrý pro srdce a zvyšuje hladinu dobrého HDL cholesterol, přičemž snižuje hladinu toho špatného (LDL cholestreolu), který ucpává cévy. Kombinace s rajčaty je však ještě o stupeň lepší. Výsledky studie ve Free Radical Biology and Medicine z roku 2000 ukazují, že olivový olej zvýšil antioxidační aktivitu lykopenu v rajčatech. Za zmínku určitě stojí, že totéž zkusili vědci i se slunečnicovým olejem, ale bezvýsledně.

    Brokolice + rajčata

    Tato kombinace je silným bojovníkem proti rakovině. Podle výsledků studie pro Cancer Research z roku 2007 dokáže jídelníček obsahující 10 procent rajčat a 10 procent brokolice snížit hmotnost nádorů až o 52 procent.

    Zelený čaj + pepř

    Zapomeňte na med do čaje. Mnohem lépe vám udělá špetka pepře. Zelený čaj obsahuje antioxidant katechin (katechin je přirodní antibakteriální látka získávaná z listů čajovníku, která pokud se dostane do kontaktu s bakteriemi, tyto bakterie zneškodňuje), který zlepšuje metabolismus a chrání před vznikem rakoviny. Pepř však obsahuje alkaloid piperin, který, jak se ukazuje, fungování katechinu ještě zdokonaluje tím, že zlepšuje jeho absorpci.

    Kurkuma + pepř

    Piperin v pepři nefunguje skvěle jen s katechinem v zeleném čaji. Dalším vynikajícím partnerem pro něj je kurkuma. Je bohatá na silný antioxidant kurkumin, který má protizánětlivé, antiseptické a antibakteriální účinky. Kurkumin však vaše tělo stráví dříve, než ho stihne dokonale vstřebat. Vezměte si proto na pomoc pepř.

    Růžičková kapusta + olivový olej

    Růžičková kapusta obsahuje mnohé klíčové živiny, mimo jiné i vitamin K. Ten je výborný proti srážení krve a stará se i o zdraví kostí. Vitamin K je rozpustný v tucích, proto růžičkovou kapustu připravujte na zdravém olivovém oleji. Díky němu se vám vaše srdce poděkuje.

    Hořká čokoláda + jablka

    Tato kombinace není jen výjimečně chutná. Má navíc potenciál zlepšovat vaše srdečně-cévní zdraví. Kůra jablek obsahují flavonoid kvercetin, který má protizánětlivé účinky. Kakao v hořké čokoládě je bohaté na katechin, antioxidant, který udržuje v kondici vaše cévy. Kombinace katechinů a kvercetinu je výbornou zbraní v boji proti ucpávání cév.

    Česnek + losos

    Česnek dodá rybě chuť. Navíc však tato kombinace snižuje riziko vzniku srdečně-cévních chorob. Výsledky studie publikované v The American Journal of Nutrition v roce 1997 ukázaly, že kombinace 12 gramů rybího oleje a 900 miligramů česneku snižuje celkovou hladinu cholesterolu o více než 12 procent a hladinu špatného LDL cholesterolu o 9,5 procenta. To je v každém případě výborná zpráva, protože příliš mnoho cholesterolu ucpává cévy a zhoršuje průtok krve. Takže si lososa s česnekem dejte.