např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Ovesné vločky a vliv na zdraví - proč si je dát?

    Ještě stále jste nepřišli na chuť ovesným vločkám? Možná jste si je nedokázali připravit a ochutit tak, aby byly opravdu dobré. Ovesné vločky mají mnoho benefitů pro naše zdraví, měli byste se proto naučit je jíst.

     

    Ovesné vločky a zdravíTak co? Nechutnají vám? Možná jste si nevybrali kvalitní, ale vločky druhé třídy. Možná ... existuje mnoho příčin a pokud někomu nechutnají, tak mu nechutnají. Tečka. Ale jistě jste již kdesi zaslechli, jak jsou ovesné vločky prospěšné pro naše zdraví. A ano - je to pravda. Dokazuje to mnoho výzkumů, potvrzují mnozí lékaři a co je nejdůležitější, potvrzují to i samotní konzumenti těchto vloček.

    Ovesné vločky jsou ideální na snídani

    Ideální je dát si je na snídani, která má být nejdůležitějším jídlem dne a právě ovesné vločky s ovocem,či jogurtem nám umí dodat energii a všechny potřebné složky, abychom fungovali tak, jak je třeba.

    7 důvodů, proč jíst ovesné vločky

    Máme pro vás hned 7 super zdravotních důvodů, proč ovesné vločky zařadit do vašeho jídelníčku.

    1. Obsah vlákniny

    V ovesných vločkách se nachází vysoký obsah rozpustné i nerozpustné vlákniny. To z nich dělá jídlo, které dokáže zasytit na dlouhou dobu. Vláknina a komplexní sacharidy totiž působí jako stabilizátor glukózy, prospívá trávicímu traktu, bojuje proti zácpě a účastní se na vyživování organismu. Správně připravené vločky vám tak udělají i další službu - nebudete mít dopoledne takovou velkou chuť na malé pamlsky, které máte v šuplíku nebo v tašce.

    2. Upravují cholesterol

    Věděli jste, že pravidelnou konzumací ovesných vloček upravujete svůj cholesterol? Děje se tak prostřednictvím omega-3 nenasycených mastných kyselin, které mají množství pozitivních účinků. Například zabraňují vzniku krevních sraženin a působí protizánětlivě. Pomáhají také odstranit menstruační bolesti a jsou vhodné při péči o pleť.

    3. Bojují proti cukrovce 2. typu a vysokému tlaku

    Některé výzkumy potvrdily, že ovesné vločky jsou dobrým bojovníkem proti cukrovce 2. typu a vysokému krevnímu tlaku. Celkově jsou vločky vhodným doplňkem při léčbě zdravotních problémů a dokonce - pozor - působí jako afrodiziakum. Pomáhají totiž zvyšovat hladinu testosteronu.

    4. Bojovník i proti rakovině

    Ovesné vločky jsou podle vědeckých studií preventivním prostředkem proti rakovině. Jejich pravidelnou konzumací dodáte tělu vlákninu a živiny, které bojují proti zákeřnému onemocnění dnešní doby.

    5. Ovesné vločky jsou super zdroj manganu

    Víte, na co je dobrý mangan? Patří do skupiny stopových prvků, které si neumí náš organismus "odložit" na horší časy. Bez něj se však neobejdou naše kosti ani zuby. A právě ovesné vločky dodávají tělu mangan, čímž nás zároveň zásobují antioxidantem podílejícím se na metabolických funkcích. Vločky tak zprostředkovaně ovlivňují zdraví nervové soustavy a práci imunitního systému.

    6. Jsou také zdrojem tryptofanu

    Další látka obsažená v ovesných vločkách: esenciální aminokyselina tryptofan. Bojuje proti úzkosti, depresím, stresu, poruchám spánku a pocitem napětí. Její funkce podporují některé vitamíny ze skupiny B, které jsou také zastoupeny v ovesných vločkách. Vitamíny skupiny B jsou nezbytné pro paměť a soustředění.

    7. Mnoho minerálů a vitamínů

    Je ověřeno, že v ovesných vločkách se nacházejí i další prospěšné látky a živiny jako vápník, železo, fosfor, zinek, vitamín K. Ten je dobrý pro správnou srážlivost krve. Známe ho i pod názvem vitamín dlouhověkosti, protože snižuje zmíněné riziko vzniku nádorových onemocnění.

    Ovesné vločky = funkční potravina

    Zkuste zařadit ovesné vločky do svého jídelníčku - americká Komise pro potraviny a léky zařadila tento pokrm mezi tzv. funkční potraviny, které mají na náš organismus mimořádně prospěšné účinky.

    Super recept z ovesných vloček

    Můžete vyzkoušet pohankové vločky, špaldové, pšeničné, klasické ovesné. Zde je náš oblíbený recept:

    Večer smíchejte asi 50 g ovesných vloček (ne jemných, ale celých) se 150 ml mléka. Uložte na noc do lednice, vločky zatím nabobtnají, zjemní a vstřebají do sebe všechno mléko. Ráno je vyjměte z chladničky, nastrouhejte jablko, kápněte trošku citrónu a celé to promíchejte. Přidejte lžíci medu a hustý smetanový jogurt. Opět dobře promíchejte, naložte do misek, posypte rozdrcenými ořechy, rozinkami, připadne mandlemi. Dobrou chuť! 

    Naše doporučení: Zařaďte ovesné vločky do svého jídelníčku a tělo se vám odvděčí.

     

    Koupit zdravé vločky