např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Pistácie jako superpotravina - snižují cholesterol

    Odborníci tvrdí, že pravidelná konzumace pistácií po dobu alespoň jednoho měsíce může snížit hladinu cholesterolu až o 10%

     

    Pistácie a zdravíPistácie jsou bohaté na minerální látky. Své zastoupení mají takové důležité stopové prvky jako například vápník, draslík, fosfor či železo.

    Pistácie - zelené oříšky, které snižují cholesterol

    Pistácie - malé zelené oříšky, které chutnají mnohým z nás. Oříšky zachutnala i obyvatelům starověké Persie, odkud původně pistácie pocházejí. Už Peršané pokládali pistácie za zásobárnu výživových látek. A měli pravdu!

    Pistácie - zásobárna výživových látek!

    Výživová hodnota pistácií je vysoká! Z vitaminů za zmínku rozhodně stojí podíl vitamínu E v těchto malých oříšků. Vitamin E jako silný antioxidant bojuje proti působení škodlivých volných radikálů, které narušují tkáně, a tím pomáhá předcházet vzniku degenerativních onemocnění srdce a nádorových onemocnění. Obsah vlákniny v pistáciích zase snižuje riziko vzniku rakoviny tlustého střeva a zvyšuje účinnost zdravého hubnutí. Pistácie jsou bohaté na minerální látky. Své zastoupení mají takové důležité stopové prvky jako například vápník, draslík, fosfor či železo. Kromě těchto vzácných látek, lze v pistáciích najít i nenasycené mastné kyseliny, které jsou nápomocné při onemocněních ledvin, při astmatu či lupénce. Pistácie jsou také skvělou zásobárnou bílkovin - podíl bílkovin je až 20% -tní!

    Pistácie - a vysoký cholesterol nemá šanci!

    Odborníci tvrdí, že pravidelná konzumace pistácií po dobu alespoň jednoho měsíce může snížit hladinu cholesterolu až o 10%! Stačí když si osvojíte následující "rituál" - naučte se konzumovat pistáciové ořechy 5 dní v týdnu. Za týden postačí sníst hrst pistáciových oříšků. Pokud se ve snaze snížit vysoký cholesterol rozhodnete, že množství přijatých pistácií zvýšíte, nemusí to mít žádaný efekt. Proč? Protože podíl tuku v pistáciových ořechu (plodu Pistácie pravé) je až 60% -tní! Ořech kromě toho obsahuje i látky podobné cholesterolu - fytosteroly. Právě těmto látkám se připisuje schopnost snížit cholesterol v krvi.

    Proč (ještě) chroupat pistácie?

    • Snižují hladinu cholesterolu a triglyceridů v krvi;
    • Zlepšují stav srdce a pozitivně ovlivňují cévní systém;
    • Mají nejvyšší antioxidační účinek (z z ořechů);
    • Mají protirakovinný účinek - např. snižují riziko vzniku rakoviny plic;
    • Zvyšují obranyschopnost organismu, čímž pomáhají předcházet vzniku autoimunitních onemocnění;
    • Působí proti zánětům a zlepšují stav pleti;
    • Podporují přirozenou ochranu pokožky a oční sítnice před UV zářením;
    • Působí preventivně proti vzniku roztroušené sklerózy;
    • Prospívají nervové soustavě a podporují celkový růst a vývoj;
    • Zmírňují projevy stresu a úzkosti.

    VIDEO: Zkuste luxusní a zdravé pistáciové mléko