např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Růžičková kapusta - posiluje imunitní systém, skvělá na hubnutí

    Růžičková kapusta je pravá superpotravina. Drobné hlavičky růžičkové kapusty mají v sobě množství účinných látek, které organismus potřebuje na zdravé fungování. 

     

    Růžičková kapusta a zdravíRůžičková kapusta patří mezi košťáloviny. Je to jednoletá rostlina, její růžičky jsou rozmístěny po celé délce stonku a na jedné rostlině jejich může vyrůst 20 až 50.

    Sběr a skladování

    Růžičková kapusta zraje velmi pozdě a proto ji sbíráme od září až do pozdní zimy. Její výhodou je, že dokáže snášet i vyšší mrazy, které dokonce zjemňují její chuť. Pozor si je ale třeba dávat na skladování, protože rychle vadne a ztrácí barvu. Měla by se tedy raději sbírat průběžně podle potřeby. Pokud už chceme kapustu uchovat delší dobu, dá se to zmrazením, přičemž se zachová i plná nutriční hodnota.

    Vitamíny a minerály v růžičkové kapustě

    Obsahuje velké množství zdraví prospěšných vitamínů a minerálních látek, zejména vitamín B1, B9 a vitamin C, dále vitamín A, E, draslík, hořčík, vápník či flavonoidy. Minerální látky jsou v ní zastoupeny zejména vápníkem, draslíkem, sodíkem, fosforem, hořčíkem, železem. Obsahuje i aminokyseliny jako methionin, lysin, fenylalanin, threonin, leucin, tryptofan a další, které jsou nepostradatelné pro lidský organismus.

    Účinky na zdraví

    • posiluje imunitní systém
    • podporuje krvetvorbu a růst buněk
    • zlepšuje náladu, odstraňuje podrážděnost
    • bojuje proti únavě a stresu
    • vyživuje pleť, zpevňuje nehty a posiluje vlasy
    • zvyšuje pevnost tkání
    • zlepšuje trávení
    • pomáhá při průjmech, zácpách a pročišťuje střeva
    • pomáhá léčit zanícené střeva nebo dvanáctník
    • odvodňuje
    • detoxikuje organismus

    Zhubněte s kapustou!

    Pomoci vám může i při hubnutí a to díky jeho nízké kalorické hodnotě (pouze 36 kcal na 100g), až 85% vody a velkému množství vlákniny, která navodí pocit rychlého nasycení. Jeho benefitem je i vysoký obsah bílkovin, což způsobí při dlouhodobé konzumaci i zlepšení celkové kondice.

    Kapusta v kuchyni

    Kapustu můžete připravit na mnoho způsobů: vařenou, dušenou, zapékaný, přidat do polévek, omáček, vývarů. Dá se také konzumovat i jako dušená nebo zapékaná příloha k masu. Kapusta je také výborná pokud se připravuje se sýrem, těstovinami či rýží, dokonce si z ní můžete připravit i netradičnější nákyp. A v neposlední řadě je chutná v zeleninových salátech. Pro zachování vitamínů růžičkovou kapustu nevaříme, nedusíme a nepečeme velmi dlouho, stačí pár minut, někdy dokonce jen spaření horkou osolenou vodou, když připravujeme menší množství této zeleniny.

    Mrazuvzdorná dobrota

    Růžičková kapusta je jednou z mála druhů zeleniny, která na záhoně vydrží i přes zimu, odolává mrazu až do -15 °C. Obsahuje mnoho prospěšných látek a pomáhá k silným zdravým nehtům, lesklým vlasům i mladistvé pevné pokožce, posiluje imunitu, bojuje proti rakovině a detoxikuje organismus.

    Postrach bakterií

    Látky obsažené v růžičkové kapustě chrání organismus před rakovinou tlustého střeva a také zabraňují přemnožení škodlivých bakterií v žaludku. Navíc růžičková kapusta pomáhá při detoxikaci organismu a díky němu se z těla odplavují nežádoucí látky. Tím, že má odvodňovací účinky, pomáhá i při hubnutí a navíc zvyšuje odolnost vůči stresu.