např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

TOP 10 superpotravin, které pomáhají s hubnutím - které to jsou?

    Zkuste tyto superpotraviny zařadit do svého každodenního jídelníčku a uvidíte, že se budete cítit energičtěji, zdravější a lehčí. Pokud se budete hýbat, tyto potraviny vám pomohou efektivně s hubnutím.

     

    Superpotraviny a hubnutíJasně, superpotraviny jsou plné živin, vitamínů, zpevňují kosti, pomáhají předcházet různým onemocněním, zlepšují zrak a posilují paměť. Některé z nich však kromě všech těch benefitů mají i jeden benefit navíc - pomohou vám zhubnout. A ptáte se, které superpotraviny to jsou? Podívejte se na jejich seznam v našem článku.

    1. Černá fazole

    Tato superfazole se může pochlubit vysokým obsahem vlákniny, kyseliny listové, bílkovin, antioxidantů a vitamínu B, ale kromě toho je bohatá na proteiny. Právě proto je velmi oblíbená mezi vegetariány, protože jim dokáže nahradit proteiny z masa. Ale na rozdíl od něj neobsahuje černá fazole nasycené tuky. Takže při dietě na ni vsaďte. Při hubnutí vás černá fazole nezradí.

    2. Ovesné vločky

    Oves obsahuje hodně vlákniny, takže vás pořádně zasytí. Co je ale důležitější, půl šálku obsahuje 4,3 gramu rezistentních škrobů, které pomáhají zrychlit metabolismus a spalovat tuk.

    3. Avokádo

    Neexistuje žádný důvod k tomu, abyste se měli bát jíst tuky - ale jen pokud jde o ty správné. Avokádo totiž podobně jako olivový olej obsahuje nenasycené mastné kyseliny, které snižují hladinu cholesterolu v krvi a pro zdraví jsou velmi důležité. Avokádo vás kromě toho také díky vláknině a proteinem pořádně zasytí, ale vaší hmotnosti neuškodí. Jo a super je také avokádový olej. Ti, kteří si dávali avokádový olej cca pouhé tři polévkové lžíce denně - u těch došlo k zajímavému efektu - ztratili téměř dvě procenta svého břišního tuku za pouhý měsíc.

    4. Losos

    Dámy a pánové, tady jde o nejlepší zdroj omega-3 mastných kyselin na této planetě. Porce 85 gramů divokého lososa dodává více než 18 gramů prvotřídních bílkovin, nemluvě o 360 miligramech draslíku a o téměř polovině denní dávky důležitého protinádorového selenu. Je přeplněný tukem, který má více zdravotních účinků než jakákoliv jiná samostatná potravina na světě, a jako bonus - nepřiberete z něj (samozřejmě, pokud se lososa nerozhodnete smažit).

    5. Hrušky

    Jedna hruška obsahuje 15 procent doporučené denní dávky vlákniny. Podle jisté studie ženy, které jedly tři hrušky denně, zkonzumovaly méně kalorií a shodili více než jejich hubnoucí kolegyně z jiné skupiny, které hrušky do svého jídelníčku nezakomponovaly. Jezte hrušky přes den, ne na noc.

    6. Borůvky

    Borůvky patří nepopiratelně k nejzdravějším potravinám na světě. Jsou plné vitamínů, minerálů, antioxidantů a dalších prospěšných látek. A kromě toho nejnovější výzkumy dokazují, že tyto bobule spalují tuky a mohou se stát silnou zbraní v boji s epidemií 21. století - obezitou.

    7. Brokolice

    Tato zelenina je známá především svou mocí chránit člověka před rakovinou, ale jedna porce zároveň obsahuje jen 30 kalorií a množství vlákniny, což v praxi znamená, že vás zasytí, ale nepřiberete.

    8. Grapefruit

    Půl grapefruitu před jídlem může zvýšit výkon vašeho těla ve spalování tuků. Vědci připisují silné účinky fytochemikáliím. Dejte si půl grapefruitu hned ráno a využijte jeho potenciál na plno!

    9. Pistácie

    V USA udělali takový test. Rozdělili účastníky studie do dvou skupin, z nichž každá byla krmena téměř totožnou stravu po dobu 12 týdnů. Jediný rozdíl mezi skupinami bylo to, co jim bylo dáno ke svačině. Jedna skupina jedla 220 kalorií pečiva, zatímco druhá skupina žvýkala na 240 kalorií v pistáciích. Po 4 týdenní studii se ukázal výsledek. Pistáciová skupina snížila jejich BMI o několik bodů, zatímco skupina pečivářů zůstala na stejné hodnotě. Dejte si tedy na svačinu místo salámu s rohlíkem výborné pistácie.

    10. Zelený čaj

    Pijete při nebo po cvičení zelený čaj? Ne? Je to velká škoda. Studie zveřejněná v Journal of Nutrition zjištila, že po pouhých dvou týdnech, cvičenci, kteří pili čtyři až pět šálků zeleného čaje každý den a cvičili 25 minut v posilovně ztratili více břišního tuk než jejich protějšky, které zelený čaj nepili. Co dělá tento nápoj tak silný? Obsahuje katechiny, antioxidanty, které brání ukládání břišního tuku a napomáhá rychlému hubnutí. Zkuste tyto potraviny zařadit do svého každodenního jídelníčku a uvidíte, že se budete cítit energičtěji, zdravější a lehčí. K tomu přidejte pohyb a kila půjdou dolů. Zdroj obrázku: Freeimages.com / Bas van der Pluym