např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

TOP 10 zdravotních přínosů chia semínek pro naše zdraví

    Přečtěte si, proč jsou chia semínka skvělá pro naše zdraví. Některé z jejich zdravotních benefitů vás překvapí. Přečtěte si tento článek a chia semínka si prostě zamilujete.

     

    chi asemínka a jejich vliv na naše zdravíSemena Chia, které kdysi tvořily základ výživy aztéckých vojáků, opět hrdě drží korunu superpotraviny. Podle Dr. Andrew Weila oblíbenost chia semínek roste zejména díky jejím zdravotním přínosům. Ceněná chia semena s mírnou ořechovou příchutí se používají ke zvýšení výdrže a fyzické odolnosti již po tisíce let, ale nyní slibují naději i pro řešení civilizačních chorob. Chia jsou výživná a zdraví prospěšná potravina.

    TOP 10 benefitů chia semínek pro naše zdraví

    1. Záněty v těle

    Nenasycené tuky obsažené v chia snižují riziko zánětů, poskytují zdravou rovnováhu mezi omega-3 a omega-6 mastnými kyselinami. V článku Dr. David Niemane, ředitele Human Performance Lab pro výzkum na Appalachian State University v Severní Karolíně, v nezávislém časopise Independent Tribune se uvádí, že chia semena jsou nejlepším zdrojem omega-3 mastných kyselin

    2. Stabilizují krevní cukr

    Chia kontrolují hladinu cukru v krvi a zabraňují vzniku cukrovky. Nutritional Science Research Institute ve své studii zveřejněné v roce 2007 v Diabetes Care tvrdí, že chia semínka udržují hladinu krevního cukru pod kontrolou, umožňují hladinu cukru v krvi pomalu zvyšovat.

    3. Super pro trávení

    Chia semínka obsahují o 28% více vlákniny než lněné semínko, čímž pomáhají ke zdravému trávení. Také zajišťují 20 procent denní potřeby vlákniny. Semeno obsahuje rozpustnou a nerozpustnou vlákninu. Chia semínko nabízí pomalé trávení, udržují nízkou hladinu inzulínu.

    4. Kardiovaskulární přínos

    Chia semínka zmírňují množství faktorů, které jsou obecně považovány za rizikové faktory pro srdeční choroby. Vysoká hladina cholesterolu, vysoký krevní tlak a cukrovka, které byly spojeny s kardiovaskulárními problémy. Chia obsahuje omega-3 mastné kyseliny, zejména kyselinu alfa-linolenovou, snižuje hromadění plaku v cévách, které je spojeno se srdečními problémy.

    5. Jsou výživné - mají vysoký obsah vitamínů

    Spolu s esenciálními mastnými kyselinami, chia semínka obsahují minerály a vitamíny, které chrání buňky. 25g Chia semínek obsahuje tolik vápníku jako je ve dvou šálcích mléka a železa jako je v 4 šálcích špenátu.

    6. Zdroj trvalé energie

    Chia semínka přinášejí nárůst energie a síly. Vysvětluje se to synergickým efektem pozitivních vlastností semínek. Chia semínka se také nazývají jako "jídlo pro indiánské běžce".

    7. Kontrola váhy - hubnutí bez pocitu hladu

    Ačkoliv klinické studie neprokázaly přímý vliv chia semen na snížení hmotnosti, James Scheer se může pochlubit, že chia pomáhá kontrolovat váhu. K návalu pocitu hladu dochází, pokud je do krve propuštěno příliš mnoho inzulínu a hladina cukru v krvi klesá. Smíchání chia semen například s ovocnou šťávou udrží pocit sytosti tím, že se promění v žaludku na gel a vyvolá tento pocit plnosti.

    8. Pro klidný spánek

    Chia semena obsahuje tryptofan, aminokyselinu, která podporuje zdravý spánek. Léčivé účinky přicházejí prostřednictvím neurotransmiteru serotoninu, který je potřebný pro působení tryptofanu.

    9. Snižují cholesterol

    V chia semínkách obsažená kyselina linolová a triglyceridy s dlouhým řetězcem. Ty umí "seškrábat" z tepen plak, sníží špatný LDL cholesterol a zvyšují hladinu dobrého HDL.

    10. Jsou ochranou před rakovinou

    Chia semínka obsahují antioxidanty, které hrají klíčovou roli v prevenci rakoviny. Chia má inhibitory proteázy, které ničí rakovinné buňky a opravují poškozenou DNA.

     

    Koupit chia semínka