např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

TOP 6 superpotravin proti rakovině - které to jsou?

    Jak bojovat proti rakovině jídlem? Usilujte dlouhodobě o to, abyste měli denně pět až devět porcí všech druhů ovoce a zeleniny. Více se dozvíte v tomto článku.

     

    Superpotraviny proti rakoviněAby jste snížili riziko vzniku rakoviny, nemusíte vůbec šmátrat v lednici. "Všechny studie o rakovině a výživě poukazují na vhodnost jíst potraviny na rostlinné bázi pro jejich obsah fytonutrientů a dalších speciálních látek," říká Richard Béliveau, ředitel segmentu prevence a léčby rakoviny na University of Québec v Montrealu a autor knihy o boji proti rakovině. Usilujte dlouhodobě o to, abyste měli denně pět až devět porcí všech druhů ovoce a zeleniny. Speciálně si dejte těchto TOP 6 superpotravin. Tyto jsou doslova zabijáci rakoviny.

    Brokolice

    Všechna brukvovitá zelenina (brokolice, květák, zelí, kapusta) má vlastnosti potlačovat rakovinné bujení, ale brokolice je jediná s nemalým množstvím sulforafanu, což je obzvláště účinná sloučenina, která zesiluje ochranné enzymy v těle a vyplavuje rakovinotvorné chemikálie. Při nedávné studii na University of Michigan na myších zjistili, že sulforafan se zaměřuje také na nádorové kmenové buňky. Brokolice pomáhá bojovat: rakovina prsu, jater, plic, prostaty, kůže, žaludku a močového měchýře. Čím více brokolice, tím lépe. Výzkum to naznačuje, takže přidejte brokolici všude tam, kde je to možné, do salátů, do omelet, nebo na horní část pizzy.

    Různé bobule

    Většina bobulí jsou plné fytonutrientů. Tak třeba ostružiny obsahují velmi vysoké koncentrace fytochemikálií zvaných antokyany, které zpomalují růst premaligních buněk. Dejte si třeba ostružiny, černý rybíz a podobně. Bobule pomáhají bojovat: tlustého střeva, jícnu, ústní a rakoviny kůže. Můžete používat koncentrovaný prášek z bobulí, je pohodlný na konzumaci a také velmi zdravý.

    Rajčata

    Toto šťavnaté ovoce (nebo zelenina?) je nejlepším potravinovým zdrojem lykopenu, karotenoidu, který dává rajčatům jejich červený odstín. A to je dobrá zpráva, protože bylo zjištěno, lykopen zastavuje růst rakovinných buněk. Jako velmi efektivní se lykopen ukázal být zejména u rakoviny děložního čípku. Rajčata pomáhají bojovat: rakovina děložního čípku, plic, prostaty a rakovina žaludku. Tepelná úprava rajčat je fajn. Největší výhody pocházejí z vařených rajčat (třeba omáčky), protože tepelná úprava zvyšuje množství lykopenu, které je vaše tělo schopno absorbovat.

    Vlašské ořechy

    Vlašské ořechy a jejich fytosteroly blokují estrogenové receptory v buňkách karcinomu prsu, případně mají vliv na zpomalení růstu buněk. Vlašáky pomáhají bojovat: rakovina prsu a prostaty. Dejte si hrst vlašských ořechů denně a můžete počítat s těmi nejlepšími výhody, které plynou z jejich konzumace. Pravidelná konzumace vlašských ořechů je dobrá na rakovinu i jako výživa pro mozek.

    Česnek

    Fytochemikálie v česneku umí zastavit tvorbu nitrosaminů. To jsou karcinogeny, vytvořené v žaludku (a ve střevech, za určitých podmínek) při konzumaci dusičnanů, což je běžný konzervační prostředek. Ve skutečnosti studie ukazují, že ženy s nejvyšším množstvím česneku v jejich stravě měly o 50 procent nižší riziko vzniku některých druhů rakoviny tlustého střeva než u žen, kteří jedly česnek co nejméně. Česnek pomáhá bojovat: prsu, tlustého střeva, jícnu a karcinom žaludku. Rozdrťte stroužek čerstvého česneku (drcení pomáhá uvolnění prospěšným enzymům), a dejte ho do na lykopen bohaté rajčatové omáčky. Přiveďte k varu a máte perfektní omáčku ze superpotravin.

    Fazole a luštěniny obecně

    Při studii na Michigan State University zjistili, že černé fazole významně snižují výskyt rakoviny tlustého střeva u potkanů, částečně proto, že strava bohatá na luštěniny (tj. zvýšené množství butyrátu mastné kyseliny), má při vysoké koncentraci ochranné účinky proti růstu rakoviny. Další studie, uvedená v časopise Science, dokázala, že sušené boby jsou zvláště účinné v prevenci rakoviny prsu u krys. Pomáhá bojovat: rakovina prsu a tlustého střeva. Dejte si půl šálku luštěnin několikrát týdně.

    Co určitě nejíst?

    Uzeniny a zpracované maso

    Malý párek v rohlíku nebo několik plátků slaniny jednou za čas nikoho nezabije, ale dohlédněte na to, ať tato strava není jádrem ve vaší stravě. Uzeniny obecně mívají vysoký obsah dusitanů a dusičnanů, konzervačních látek, které mohou, ve velkých množstvích, vést ke zvýšení rizika rakoviny žaludku a dalších.

    Nadměrné pití alkoholu

    Příliš mnoho alkoholu je spojeno se zvýšeným rizikem rakoviny úst, jícnu, a prsu. Zdroj obrázku: Freeimages.com / Pontus Edenberg