např. Goji, Chia, Chlorella, ...

Nákupní Košík

košík je prázdný

Zelená káva a hubnutí - jde to?

    Kyselina chlorogenová v zelené kávě podporuje snižování hmotnosti několika způsoby. Za prvé, podporuje vyváženou hladinu krevního cukru, a to utlumením uvolňování glukózy do těla.

     

    Zelená káva a hubnutíZelená kávová zrna jsou kávová zrna, která ještě nebyla pražena. Proces pražení snižuje množství obsažené kyseliny chlorogenové. Proto má zelená káva ve srovnání s tradiční, praženou kávou, vyšší hladiny kyseliny chlorogenové. Předpokládá se, že kyselina chlorogenová v zelené kávě, má určité zdravotní benefity, pokud jde o choroby srdeční, cukrovku, hubnutí a další. Zelená káva se stala populární pomůckou při hubnutí poté, co ji ve své show v roce 2012 zmínil dr Oz. Podle jeho slov jde o "zelené kávové zrno, které rychle spaluje tuk", a tvrdí, že není potřeba žádné cvičení nebo dieta.

    Proč vlastně zelená káva?

    Kyselina chlorogenová, která se hojně vyskytuje v zelených nepražených kávových zrnech, působí pozitivně i při snižování krevního tlaku. Podle odborníků ovlivňuje cévy, čímž se krevní tlak redukuje. Při hubnutí odborníci předpokládají, že kyselina chlorogenová ovlivňuje způsob, jak tělo zpracovává krevní cukr a jak probíhá metabolismus.

    Proč lidé užívají zelenou kávu?

    Některé výzkumy ukazují, že zelená káva může pomoci při hubnutí. Několik malých studií prokázalo, že lidé, kteří užívali zelenou kávu, zhubli o 1,3 až 2,3 kg více než ti, kteří tak nedělali. Zelená káva může hrát roli při snižování krevního cukru a při blokování hromadění tuku. Také se zdá, že zelená káva některým lidem pomáhá při snižování vysokého krevního tlaku. Jedna malá studie týkající se osob s jemně zvýšeným krevním tlakem prokázala přínosy ve srovnání s placebem. Optimální dávka zelené kávy nebyla z několika příčin stanovena. Kvalita a aktivní prvky ve výživových doplňcích se od značky ke značce liší. Proto je složité, stanovit standardní dávkování. Poraďte se proto se svým lékařem.

    Můžete získat zelenou kávu přirozeně ze stravy?

    Zelená káva pochází ze stejných zrnek, jaké lidé používají na pražení kávy. Jediný rozdíl je v tom, že tyto kávová zrna jsou nepražená.

    Vedlejší účinky a bezpečnost užívání zelené kávy

    Zelená káva je pravděpodobně bezpečná, vycházejíce z omezeného množství výzkumů, které se dosud provedeny na lidech. V klinickém výzkumu nebyly hlášeny žádné vážné vedlejší účinky, pokud byla zelená káva nebo extrakt ze zelené kávy podávaný ústy a v přiměřených dávkách. Zelená káva je pravděpodobně nebezpečná, pokud by byla inhalovaná, a to kvůli nepříznivým respiračním účinkům. Také je důležité uvědomit si, že zelená káva obsahuje kofein, podobně jako tradiční káva. Proto může zelená káva vyvolat nežádoucí účinky spojené s kofeinem, jako je tomu u klasické kávy. Kofein může vyvolat nespavost, nervozitu a neklid, žaludeční nevolnost, nucení na zvracení a zvracení, zvýšenou činnost srdce a zrychlené dýchání, a další vedlejší účinky. Pojídáním velkého množství kávy si můžeme přivodit i bolesti hlavy, pocity úzkosti, neklid, zvonění v uších a nepravidelný srdeční rytmus.

    Zvláštní opatření a upozornění u zelené kávy

    Těhotenství a kojení

    Není dostatek spolehlivých informací o bezpečnosti užívání zelené kávy, pokud jste těhotná nebo kojíte. V tomto případě se její konzumaci raději vyhněte.

    Abnormálně vysoké hladiny homocysteinu

    Konzumace velkých dávek kyseliny chlorogenové v krátkém období způsobila nárůst hladin homocysteinu, což může souviset se stavy, k jakým patří onemocnění srdce.

    Úzkostné poruchy

    Kofein v zelené kávě může zhoršit pocity úzkosti.

    Cukrovka

    Některé výzkumy tvrdí, že kofein obsažený v zelené kávě může ovlivňovat způsob, jakým se u lidí s cukrovkou zpracovává cukr. Udává se, že kofein způsobuje obousměrné výkyvy v krevním cukru. Užívejte kofein opatrně v případě, že máte cukrovku a pečlivě si monitorujte hladiny cukru v krvi.

    Průjem

    Zelená káva obsahuje kofein. Kofein v kávě, zvláště, pokud se konzumuje ve velkých dávkách, může zhoršit průjem.

    Jak zelená kávová zrna účinkují?

    Zelená kávová zrna obsahují polyfenoly, včetně kyseliny chlorogenové. Stejně jako extrakt z hroznů nebo zelený čaj, obsahuje i zelená káva antioxidanty, které pomáhají tělu neutralizovat škodlivé volné radikály. Výzkum také ukázal, že kyselina chlorogenová obsažená v zrnech ze zelené kávy má u potkanů ​​i lidí antihypertenzní účinek, tedy že podporuje normální krevní tlak. Na rozdíl od kávových nápojů, extrakt ze zelené kávy obsahuje pouze málo kofeinu a není to stimulant. Navíc, kyselina chlorogenová zaniká, když se kávová zrna praží a v kávových nápojích se proto nenachází. Kyselina chlorogenová podporuje snižování hmotnosti několika způsoby. Za prvé, podporuje vyváženou hladinu krevního cukru, a to utlumením uvolňování glukózy do těla. Za druhé, kyselina chlorogenová urychluje metabolismus a fungování jater, která následně spaluje více tuků. Tento duální mechanismus podporuje tvorbu svalové hmoty a to tak, že brání vstřebávání tuků a samotnému tloustnutí.

    Hubnutí díky zeleným kávovým zrnům a výzkum

    Studie z roku 2006, publikována v odborném časopise (BMC Complementary and Alternative Medicine) zkoumala utlumení akumulace tuku a přibírání v případě myší, kterým podávali extrakt ze zelených kávových zrn. Vědci uvádějí, že u myší došlo ke snížení množství viscerálního tuku a úbytku váhy. Došli k závěru, že extrakt ze zelených kávových zrn může být efektivní pomůckou při prevenci přibírání a akumulace tuku a že aktivuje metabolismus tuků v játrech. V roce 2011 byla publikována metaanalýza pěti studií (Gastroenterology Research and Practice), které zkoumaly extrakt ze zelených kávových zrn jako doplněk stravy při hubnutí. Ačkoli bylo poznamenáno, že mnohé z výzkumů byly realizovány na podnět producenty daného produktu, bylo také doplněno, že agregovaná data prokázaly podstatný rozdíl v tělesné váze subjektů při užívání extraktu a při užívání placeba. Důkazy tedy indikují, že extrakt ze zelené kávy může podporovat hubnutí. Stejný závěr byl podpořen i ve studii publikované v roce 2012 (The Diabetes Metabolic Syndrome and Obesity Journal). Zde sledovali skupinu 16 dospělých, kteří během 12 týdnů užívali zelená kávová zrna bez jakýchkoli jiných změn ve svém jídelníčku. Výsledky byly velmi překvapivé. Během tohoto období shodili sledované subjekty v průměru 10,5% celkové tělesné váhy a 16% celkového tělesného tuku, a to bez udání nějakých negativních vedlejších účinků.

    Hubnutí? Nejdřív pohyb a strava - pak doplňky

    Pokud jde o hubnutí, jsou pro úspěch prvořadé správné stravování a pohyb. Výzkum však ukazuje, že přiřazení výživových doplňků, jako je například extrakt ze zelených kávových zrn, může zvýšit potenciál na snížení hmotnosti, nemluvě ještě o jeho antioxidačních výhodách. Stejně jako u všech výživových doplňcích, aby byly zelená kávová zrna efektivně, musí jít o čistý, organický, 100% extrakt. Je vhodné, aby prošel laboratorními testy a získal certifikáty, které potvrzují a zaručují účinnost a kvalitu produktu.